Antoniego z Padwy



Wszystka wiedza, jaką ludzie zgromadzili przez wieki na temat Antoniego z Padwy, jest teraz dostępna w Internecie, a my zebraliśmy ją i uporządkowaliśmy dla Ciebie w najbardziej przystępny sposób. Chcemy, abyś mógł szybko i sprawnie uzyskać dostęp do wszystkich informacji o Antoniego z Padwy, które chcesz poznać, aby Twoje doświadczenie było przyjemne i abyś czuł, że naprawdę znalazłeś informacje o Antoniego z Padwy, których szukałeś.

Aby osiągnąć nasze cele, dołożyliśmy starań nie tylko w celu uzyskania najbardziej aktualnych, zrozumiałych i prawdziwych informacji o Antoniego z Padwy, ale także upewniliśmy się, że wygląd, czytelność, szybkość ładowania i użyteczność strony są tak przyjemne, jak to tylko możliwe, abyś mógł skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na poznaniu wszystkich dostępnych danych i informacji o Antoniego z Padwy, bez konieczności martwienia się o cokolwiek innego - my już zajęliśmy się tym za Ciebie. Mamy nadzieję, że udało nam się osiągnąć nasz cel i że użytkownik znalazł poszukiwane informacje o Antoniego z Padwy. Witamy Cię i zachęcamy do dalszego korzystania z scientiapl.com .


Antoniego z Padwy
Francisco de Zurbarán - Sto Antonio de Padua.jpg
Antoniego z Padwy Francisco de Zurbarán , 16271630
  • Lekarz ewangelicki
  • Mot Heretyków
  • Profesor Cudów
  • Doktor Kocioa
Urodzi si 15 sierpnia 1195
Lizbona , Portugalia
Zmar 13 czerwca 1231 (1231-06-13)(w wieku 35)
Padwa , Wochy
Czczony w
Beatyfikowany 30 maja 1232
Kanonizowany 30 maja 1232, Spoleto, Wochy przez papiea Grzegorza IX
Gówna witynia Bazylika w. Antoniego Padewskiego , Wochy
wito 13 czerwca
Atrybuty Ksika; chleb; Dziecitko Jezus ; lilia; ryba; mu; nieprzekupno ; nieskorumpowany jzyk
Patronat Lizbona , zagubione przedmioty, zagubieni ludzie, zagubione dusze, odnalezienie wspómaonka, Indianie amerykascy ; osoby po amputacji; Zwierzt; bezpodno ; Brazylia ; osoby starsze ; wiara w Najwitszy Sakrament ; rybacy ; Kustodia franciszkaska Ziemi witej; zbiory ; konie; nisze zwierzta; Poczta; marynarze ; ludzie uciskani; biedni ludzie ; Portugalia ; kobiety w ciy ; wraki statków ; gód ; bezpodno ; winiopasy ; Indianie Tigua; hostessy podróne; podróni; Tuburan , Cebu ; San Vicente, Sulat, Wschodni Samar ; Wodnicy ; runy miotów; kontrrewolucjonici ; Pila, Laguna , Taytay, Rizal ; Iriga, Camarines Sur ; Camaligan, Camarines Sur

Antoni z Padwy lub Antony ( woski : Antonio di Padova ) lub Antoniego z Lizbony ( portugalski : Antonio de Lisboa ; ur Fernando Martins de Bulhões , 15 sierpnia 1195 - 13 czerwca 1231) by portugalski katolicki ksidz i zakonnik z Zakonu Franciszkanów . Urodzi si i wychowa si w zamonej rodzinie w Lizbonie , Portugalia , a zmar w Padwie , we Woszech . Znany przez wspóczesnych z jego potnego nauczania, eksperckiej znajomoci pism witych oraz dozgonnej mioci i oddania biednym i chorym, by jednym z najszybciej kanonizowanych witych w historii Kocioa. Doktorem Kocioa zosta ogoszony 16 stycznia 1946 r. Jest take patronem rzeczy zagubionych.

ycie

Wczesne lata

Fernando Martins de Bulhões urodzi si w Lizbonie , Portugalia . Podczas gdy XV-wieczni pisarze twierdz, e jego rodzicami byli Vicente Martins i Teresa Pais Taveira, a jego ojciec by bratem Pedro Martins de Bulhões, przodka rodziny Bulhão lub Bulhões, Niccolò Dal-Gal uwaa to za mniej pewne. Jego zamona i szlachecka rodzina zaatwia mu nauk w miejscowej szkole katedralnej . W wieku 15 lat wstpi do wspólnoty augustianów kanoników regularnych Zakonu witego Krzya w opactwie w. Wincentego na obrzeach Lizbony.

W 1212 roku, rozproszony czstymi wizytami rodziny i przyjació, poprosi o przeniesienie do domu macierzystego kongregacji, klasztoru witego Krzya w Coimbrze , ówczesnej stolicy Portugalii. Tam mody Fernando studiowa teologi i acin .

Doczenie do franciszkanów

Na obrazie Alvise Vivarini Antoniego wyróniaj sporód innych witych atrybuty: ksiga i szypuka biaej lilii.

Po wiceniach kapaskich Fernando w wieku 19 lat zosta mianowany gociem i odpowiedzialny za gocinno w opactwie . Gdy by w Coimbra, niektóre franciszkaskich braci przyby i zamieszka w maej pustelni poza Coimbra powiconej Antoniego z Egiptu . Fernando mocno pociga prosty, ewangeliczny styl ycia braci, których zakon zosta zaoony zaledwie 11 lat wczeniej. Nadesza wiadomo, e piciu franciszkanów zosta city w Maroko , pierwszy od ich kolejnoci zosta zabity . Król Afonso II wykupi ich ciaa, aby zostay zwrócone i pochowane jako mczennicy w opactwie Santa Cruz . Zainspirowany ich przykadem, Fernando uzyska zgod wadz kocielnych na opuszczenie Kanoników Regularnych i wstpienie do nowego zakonu franciszkanów. Po przyjciu do ycia zakonnego wstpi do maej pustelni w Olivais , przyjmujc imi Antoni (od nazwy znajdujcej si tam kaplicy powiconej Antoniemu Wielkiemu ), pod którym mia by znany.

Antoni wyruszy nastpnie do Maroka, wypeniajc swoje nowe powoanie . Jednak powanie zachorowa w Maroku i odpyn do Portugalii w nadziei na odzyskanie zdrowia. W drodze powrotnej statek zosta zepchnity z kursu i wyldowa na Sycylii .

Z Sycylii uda si do Toskanii , gdzie zosta przydzielony do klasztoru zakonnego , ale napotka trudnoci ze wzgldu na swój chorowity wygld. Ostatecznie zosta przydzielony do wiejskiej pustelni San Paolo niedaleko Forlì w Romanii , wybór dokonany po rozwaeniu jego zego stanu zdrowia. Tam uciek do celi, któr jeden z braci zrobi w pobliskiej jaskini, spdzajc czas na prywatnej modlitwie i studium.

Goszenie i nauczanie

wity Antoni z Padwy gospodarstwa Dziecitka Jezus przez Strozzi , c. 1625; biaa lilia reprezentuje czysto.

W 1222 r. w miecie Forlì wielu przybyych dominikanów przybyo z okazji wice i powstao nieporozumienie co do tego, kto powinien gosi kazania. Franciszkanie spodziewali si, e jeden z dominikanów zajmie ambon, sync z kaza. Jednak dominikanie przybyli nieprzygotowani, mylc, e franciszkanin bdzie wygasza homili . W tej rozterce przeoony pustelni, który nie sdzi, by którykolwiek z jego wasnych skromnych braci móg wygosi homili z tej okazji, wezwa Antoniego, który, jak podejrzewa, by najbardziej wykwalifikowany, i baga go, aby mówi wszystko, co moe natchn Duch wity. . Anthony sprzeciwi si, ale zosta uchylony, a jego zaimprowizowane kazanie wywaro gbokie wraenie na suchaczach. Jego suchacze byli poruszeni nie tylko jego bogatym gosem i ujmujcym sposobem bycia, ale take tematem i treci jego przemówienia, jego gbok znajomoci Pisma witego i elokwencj, z jak przekaza swoje przesanie.

Antoni zosta nastpnie wysany przez brata Gracjana, lokalnego ministra prowincjalnego , do franciszkaskiej prowincji Romagna , z siedzib w Bolonii . Wkrótce zwróci na siebie uwag zaoyciela zakonu Franciszka z Asyu . Franciszek mia siln nieufno do miejsca studiów teologicznych w yciu swojego braterstwa , obawiajc si, e moe to doprowadzi do porzucenia ich zaangaowania w ycie w prawdziwym ubóstwie i subie. Jednak w Antonim odnalaz pokrewnego ducha, który podziela jego wizj i móg równie zapewni nauczanie, którego mog potrzebowa wszyscy modzi czonkowie zakonu ubiegajcy si o wicenia. W 1224 powierzy prowadzenie studiów dla któregokolwiek ze swoich braci opiece Antoniego.

Tradycyjna praktyka modlenia si o pomoc w. Antoniego w odnalezieniu zagubionych lub skradzionych rzeczy wywodzi si z incydentu za jego ycia, który mia miejsce w Bolonii. Zgodnie z t histori, Anthony mia ksig psalmów, która bya dla niego wana, poniewa zawieraa jego notatki i komentarze do wykorzystania w nauczaniu swoich uczniów. Nowicjusz , który wybra do urlopu podja Psaterza z nim. Przed wynalezieniem prasy drukarskiej kada ksika bya rcznie kopiowana , a wic przedmiot o duej wartoci; w szczególnoci franciszkanin, zwaywszy na swój lub ubóstwa, uznaby taki przedmiot za trudny do zastpienia. Kiedy Antoni zda sobie spraw, e jego psaterz zagin, modli si, aby go odnaleziono lub zwrócono, po czym zodziej zosta przeniesiony, aby nie tylko zwróci ksig Antoniemu, ale take wróci do zakonu. Mówi si, e skradziona ksiga jest przechowywana w klasztorze franciszkanów w Bolonii.

Od czasu do czasu Anthony zajmowa kolejne stanowisko nauczyciela na uniwersytetach, takich jak University of Montpellier i University of Toulouse w poudniowej Francji, ale jego nauczanie byo uwaane za jego najwyszy dar. Wedug historyka Sophronius Clasen, Antoni gosi wielko chrzecijastwa. Jego metoda obejmowaa alegori i symboliczne wyjanienie Pisma witego. W 1226 roku, po wziciu udziau w kapitule generalnej swojego zakonu, która odbya si w Arles we Francji i goszeniu kaza w regionie Prowansji , Antoni powróci do Woch i zosta mianowany przeoonym prowincjalnym pónocnych Woch. Na swoj lokalizacj wybra miasto Padwa.

W 1228 peni funkcj posa z kapituy generalnej do papiea Grzegorza IX . Na dworze papieskim , jego goszenie zosta okrzyknity jako pudeku z Biblii , który zosta oddany do produkcji swój zbiór kaza, Kazania na dni witeczne ( Kazania w Festivitates ). Grzegorz IX opisa Antoniego jako Ark Testamentu ( Doktor Arca testamenti ).

Legendy

Historia Antoniego goszcego do ryb pochodzi z Rimini , dokd uda si, aby gosi. Kiedy heretycy traktowali go z pogard, podobno Anthony uda si na brzeg, gdzie zacz gosi kazania nad brzegiem wody. widziano zgromadzony przed nim wielki tum ryb.Ludzie z miasta gromadzili si, aby zobaczy ten cud, po czym Antoni oskary ich o to, e ryby s bardziej otwarte na jego przesanie ni heretycy kocioa, w którym to momencie ludzie byli poruszeni, aby wysucha jego przesania.

W innej czsto opowiadanej historii, która miaa miejsce w Tuluzie , heretyk wezwa Antoniego do udowodnienia realnoci obecnoci Chrystusa w Eucharystii . Mczyzna, który chcia omieszy Antoniego, wycign na wpó wygodzonego mua i pokaza mu z jednej strony wie pasz , az drugiej hosti sakramentaln . Mówiono, e mu zignorowa pasz i zamiast je, skoni si przed sakramentem.

Inna relacja mówi o sytuacji we Woszech, kiedy Anthony jad obiad z heretykami. Zda sobie spraw, e jedzenie, które przed nim kadli, zostao zatrute i stawi im czoa. Mczyni przyznali si, e próbowali go zabi, ale potem rzucili mu wyzwanie, by jad, jeli naprawd wierzy w sowa wypowiedziane w Ewangelii Marka 16:18 o apostoach Chrystusa: a jeli wypij cokolwiek miertelnego, nie zaszkodzi im . Mówi si, e Antoni pobogosawi jedzenie, zjad je i nie poniós szkody, ku zdumieniu gospodarzy.

mier

Anthony zachorowa na zatrucie w 1231 roku i uda si do lenego rekolekcji w Camposampiero z dwoma innymi brami na chwil wytchnienia. Tam mieszka w pokoju zbudowanym dla niego pod gaziami orzecha woskiego. Antoni zmar w drodze powrotnej do Padwy 13 czerwca 1231 r. w klasztorze klarysek w Arcella (obecnie cz Padwy), w wieku 35 lat.

Zgodnie z jego prob pochowano go w maym kociele Santa Maria Mater Domini (prawdopodobnie z koca XII wieku) oraz w pobliu klasztoru zaoonego przez niego w 1229 roku. Niemniej jednak, ze wzgldu na jego rosnc saw, wybudowano du bazylik rozpoczto okoo 1232 roku, cho ukoczono j dopiero w 1301 roku. Mniejszy koció zosta wczony do struktury jako Cappella della Madonna Mora (Kaplica Mrocznej Madonny). Bazylika jest dzi powszechnie znana jako Il Santo (wity).

O mierci Antoniego kr te róne legendy. Uwaa si, e kiedy umar, na ulicach pakay dzieci, a wszystkie kocielne dzwony dzwoniy same. Inna legenda dotyczy jego jzyka. Zosta pochowany w kaplicy, która staa si czci bazyliki , gdzie jego jzyk, szczka i struny gosowe zostay symbolicznie wybrane jako relikwie do czci (jak to byo w tradycji w redniowieczu) do wystawienia w duym relikwiarzu . Kiedy jego ciao zostao ekshumowane 30 lat po jego mierci, znaleziono je obrócone w py, ale mówiono, e jzyk byszcza i wyglda, jakby nadal by czci ywego ciaa; kolejne twierdzenie, e by to znak jego daru przepowiadania. 1 stycznia 1981 r. papie Jan Pawe II upowani zespó naukowy do zbadania szcztków Antoniego, a grób otwarto pi dni póniej.

wity i Doktor Kocioa

Antoni zosta kanonizowany przez papiea Grzegorza IX 30 maja 1232 r. w Spoleto we Woszech, niecay rok po jego mierci. W sowach Papiea Benedykta XVI :

Bogactwo duchowej nauki zawartej w kazaniach byo tak wielkie, e czcigodny papie Pius XII ogosi Antoniego w [16 stycznia] 1946 r. doktorem Kocioa, przypisujc mu tytu Doctor Evangelicus [Doktora ewangelickiego], gdy wieo i pikno Ewangelii wyaniaj si z tych pism.

Cze jako patronka

Sawa Antoniego rozprzestrzenia si dziki portugalskiej ewangelizacji i jest on znany jako najbardziej znany ze zwolenników Franciszka z Asyu. Jest patronem Lizbony , Padwy i wielu miejsc w Portugalii oraz w krajach byego Imperium Portugalskiego .

Jest szczególnie przyzywany i czczony na caym wiecie jako patron odzyskiwania zagubionych przedmiotów i przypisuje mu si wiele cudów zwizanych z zagubionymi ludmi, zagubionymi rzeczami, a nawet zagubionymi dobrami duchowymi.

w. Antoniego Koronki pomagaj wielbicielom medytowa nad trzynastoma cnotami witego. Niektóre z tych koronek byy uywane przez czonków bractw, których patronem by Antoni.

Ameryka pónocna

W 1692 r. hiszpascy misjonarze natknli si na ma spoeczno Indian Payaya wzdu ówczesnej rzeki Yanaguana w wito w. Antoniego, 13 czerwca. Franciszkaski kapelan, ks. Damien Massanet, za zgod generaa Domingo de Teran, przemianowa rzeki na jego cze i ostatecznie zbudowa take w pobliu misj . Ta misja staa si centralnym punktem maej spoecznoci, która ostatecznie rozrosa si i staa si siódmym co do wielkoci miastem w kraju, amerykaskim miastem San Antonio w Teksasie .

W Nowym Jorku , w Sanktuarium Koció w Antoniego w Greenwich Village , Manhattan obchodzi swoje wito , poczwszy od tradycyjnej nowenny modlitw z prob o jego wstawiennictwo o 13 wtorki poprzedzajcych jego wito. Zwieczeniem jest tygodniowa seria usug i targi uliczne. Tego dnia ulicami dzielnicy South Village odbywa si tradycyjna procesja w stylu woskim , podczas której niesie si relikwi witego do czci .

Kadego roku w weekend ostatniej niedzieli sierpnia w North End w Bostonie odbywa si uczta ku czci w. Antoniego. Nazywane witem Wszystkich Uczt, wito w. Antoniego w North End w Bostonie rozpoczli w 1919 roku woscy imigranci z Montefalcione , maego miasteczka niedaleko Neapolu , gdzie tradycja czczenia witego Antoniego siga 1688 roku.

Grafika przedstawiajca w. Antoniego José Guadalupe Posada , ok. 1910 r.

Kadego roku Sandia Pueblo wraz z Santa Clara Pueblo wituje wito w. Antoniego tradycyjnymi tacami rdzennych Amerykanów.

27 stycznia 1907 r. w Beaumont w Teksasie powicono i nazwano koció ku czci w. Antoniego. Koció zosta póniej wyznaczony na katedr w 1966 roku wraz z utworzeniem rzymskokatolickiej diecezji Beaumont , ale formalnie nie zosta konsekrowany. W dniu 28 kwietnia 1974 roku bp Warren Boudreaux powici i powici katedr w. Antoniego. W 2006 roku papie Benedykt XVI nada katedrze tytu bazyliki mniejszej. Bazylika katedralna w. Antoniego obchodzia swoje 100-lecie 28 stycznia 2007 roku.

w. Antoni nadaje swoje imi Misji San Antonio de Padua , trzeciej misji franciszkaskiej powiconej wzdu El Camino Real w Kalifornii w 1771 roku.

W Ellicott City, Maryland , na poudniowy zachód od Baltimore , franciszkanie konwentualni z Prowincji w. Antoniego powicili swój stary dom nowicjatu na Sanktuarium w. Antoniego, które od 1 lipca 2004 suy jako oficjalne sanktuarium w. Antoniego dla archidiecezji Baltimore .

Brazylia i Europa

wity Antoni znany jest w Portugalii, Hiszpanii i Brazylii jako wity maestwa, poniewa istniej legendy o godzeniu par. Jego wito, 13 czerwca, to wito miejskie Lizbony, obchodzone paradami i lubami (poprzedni dzie, 12 czerwca, to Dia dos Namorados w Brazylii). Jest jednym ze witych obchodzonych na brazylijskiej Festa Junina , obok Jana Chrzciciela i w . Piotra . Czczony jest w wiosce Mogán na Gran Canarii , gdzie co roku obchodzone jest jego wito, a na fiest przechodz ulicami due przedmioty.

W miejscowoci Brusciano we Woszech, niedaleko Neapolu, pod koniec sierpnia odbywa si coroczna uczta ku czci w. Antoniego. Tradycja ta siga 1875 roku. Tradycja rozpocza si, gdy pewien mczyzna modli si do w. Antoniego, aby jego chory syn wyzdrowia. Przysig, e jeli jego syn wyzdrowieje, zbuduje i zataczy giglio, tak jak robi to mieszkacy Nola dla swojego patrona San Paolino podczas dorocznego Fest Dei Gigli. ( iglio to wysoka wiea zwieczona posgiem witego, który jest przenoszony ulicami w starannie zaplanowanych manewrach, które przypominaj taniec.) Obchody rozrosy si z biegiem lat, obejmujc sze wie giglio zbudowanych na cze witego. Tradycja ta przeniosa si równie do Ameryki, a konkretnie do obszaru East Harlem w Nowym Jorku, gdzie imigranci z miasta Brusciano utworzyli Towarzystwo Giglio of East Harlem i od pocztku XX wieku organizuj swoje coroczne wito.

W Albanii , e franciszkanie przybyli w 1240 szerzy witego Antoniego. St. Anthony Church, Lac ( albaski : Kisha e Shna Ndout lub Kisha e Laçit ) w Lac zosta zbudowany na jego cze.

W Polsce jest patronem Przeworska . Ikona witego Antoniego, pochodzcy z 1649 roku, mieci si w miejscowym kociele Franciszkanów Kaplica witego Antoniego wag Przeworsk .

Azja

Naboestwo do w. Antoniego jest popularne w caych Indiach. W Uvari , w Tamil Nadu w Indiach, koció w. Antoniego jest domem dla staroytnego drewnianego posgu, o którym mówi si, e wyleczy ca zaog portugalskiego statku cierpicego na choler . Mówi si, e w. Antoni dokonuje codziennie wielu cudów, a Uvari odwiedzaj pielgrzymi rónych religii z caych poudniowych Indii. Chrzecijanie w Tamil Nadu maj wielki szacunek dla witego Antoniego i jest on tam popularnym witym, gdzie nazywany jest cudownym witym.

Równie w Indiach, w wiosce Pothiyanvilai, w dystrykcie Tamil Nadu Kanyakumari w pobliu Thegapattinam, znajduje si maa krucjata w. od duszy w. Antoniego wchodzcej w ciao witej osoby przez ostatnie 34 lata. Poudniowoindyjski stan Karnataka jest take witym centrum pielgrzymkowym na cze w. Antoniego (pooonym w maej wiosce Dornahalli, niedaleko Mysore). Lokalna tradycja gosi, e rolnik odkopa tam posg, który póniej zidentyfikowano jako posg w. Antoniego. Posg zosta uznany za cud i incydent boskiej interwencji. Nastpnie wzniesiono koció ku czci witego. Dodatkowo, wity Antoni jest bardzo czczona w Sri Lance , a naród wity Antoni Narodowe Sanktuarium w Kochikade, Colombo , odbiera wielu wielbicieli witego Antoniego, zarówno katolickich i niekatolickich. Istnieje równie w Pakistanie koció w. Antoniego Padewskiego w miecie Sargodha pod diecezj Rawalpindi.

Narodowe Sanktuarium w Antoniego z Padwy , Pila, Laguna , Filipiny , gdzie franciszkanie zaoy pierwszy koció w kraju powicon w Antoniego z Padwy w ramach diecezji San Pablo

Na Filipinach , naboestwo do w Antoniego z Padwy rozpocza si w 1581 roku, w miejscowoci Pila, Laguna , gdzie franciszkanie zaoyli pierwszy koció w kraju pod wezwaniem w Antoniego z Padwy, teraz podniesiony jako Narodowego Sanktuarium St. Antoniego z Padwy pod diecezj San Pablo .

W Siolim , wiosce w indyjskim stanie Goa , zawsze ukazany jest w. Antoni trzymajcy wa na kiju. Jest to obraz incydentu, który mia miejsce podczas budowy kocioa, w którym w zakóca prace budowlane. Ludzie zwrócili si o pomoc do w. Antoniego i umiecili jego posg na placu budowy. Nastpnego ranka znaleziono wa zapanego w sznur umieszczony w doni posgu.

Afryka

Antonianizm ( portugalski : antonianismo ) by synkretycznym ruchem katolickim Bakongo , utworzonym w Królestwie Kongo w latach 1704-1708 jako rozwinicie si Kocioa rzymskokatolickiego w Kongo , jednak bez negacji autorytetu papiea . Jej zaoycielk bya moda charyzmatyczna kobieta o imieniu Beatriz Kimpa Vita, która powiedziaa, e zostaa optana przez w. Antoniego Padewskiego. Beatriz zasyna z uzdrowie i innych cudów. Ostatecznie zosta stumiony przez króla Pedro IV z Kongo , a Dona Beatriz zostaa spalona na stosie jako heretyk.

W sztuce

El Greco s malowanie , 1580, przedstawia ksika z wizerunkiem dziecka Chrystusa na stronie.

Wraz ze wzrostem liczby witych franciszkaskich ikonografia usiowaa odróni Antoniego od innych. Z powodu legendy, któr kiedy gosi rybom u ujcia rzeki Marecchia w Rimini , czasami uywano tego jako jego atrybutu. Czsto widuje si go równie z bia odyg lilii , reprezentujc jego czysto. Inne konwencje odnosiy si do wizjonerskiego zapau w. Antoniego. Tak wic jednym atrybutem uywanym przez pewien czas byo ponce serce. Jest te czasami przedstawiany wraz z muem w Rimini, który rzekomo kania si przed nim trzymajcemu Eucharysti .

W 1511, Tycjan namalowa trzy due freski w Scuola del Santo w Padwie, przedstawiajcych sceny z cudów z ycia witego Antoniego: cud zazdrosnego ma , który przedstawia morderstwo modej kobiety przez ma; Dziecko wiadczce o niewinnoci matki ; i wity uzdrawiajcy modzieca ze zaman koczyn .

Inny kluczowy wzór kae mu medytowa nad otwart ksig, w której pojawia si samo Dziecitko Jezus, jak w powyszym El Greco. Z biegiem czasu okazao si, e dziecko jest znacznie wiksze ni ksika, a niektóre obrazy nawet cakowicie obywaj si bez ksiki. Zazwyczaj pojawia si, niosc Dziecitko Jezus i trzymajc krzy.

W popularnych wotach Anthony jest czsto przedstawiany jako cudownie ratujcy jednostki w rónych wypadkach.

W filmach

  • Niemy film z 1931 r. wity Antoni Padewski ( Antonio di Padova, il santo dei miracoli ) wyreyserowa Giulio Antamoro .
  • On gra w 1949 woski film Antoniego przez Aldo Fiorelli .
  • Punitha Anthoniyar ( wity Antoni ), film w jzyku tamilskim z 1977 roku, wyreyserowany przez Nanjila Durai, z R. Muthuramanem i Lakshmi w rolach gównych.
  • Umberto Marino z 2002 r. Sant'Antonio di Padova czyli wity Antoni: Cudotwórca z Padwy to woski film telewizyjny o witym. Podczas gdy format VHS nie zawiera angielskich napisów, wersja DVD wydana w 2005 roku nazywa si po prostu witym Antonim i zawiera napisy.
  • Antonello Belluco z 2006 roku Antonio guerriero di Dio lub Anthony, Warrior of God jest biografi o witym.
  • João Pedro Rodrigues wyreyserowa film Ornitolog z 2016 roku , rodzaj wspóczesnej fantastycznej alegorii ycia w. Antoniego.

Zobacz te

Bibliografia

Dalsza lektura

Zewntrzne linki

Multimedia zwizane ze w. Antonim Padewskim w Wikimedia Commons

Opiniones de nuestros usuarios

Honorata Szczepaniak

Ten artykuł o zmiennej Antoniego z Padwy przykuł moją uwagę. Zastanawia mnie, jak dobrze odmierzone są słowa, to jest jak... eleganckie.

Danuta Michalik

Byłem zachwycony, że znalazłem ten artykuł na temat _zmienna.

Anita Strzelecki

Ten wpis o Antoniego z Padwy był właśnie tym, co chciałem znaleźć.