Hymn Soca



Wszystka wiedza, jaką ludzie zgromadzili przez wieki na temat Hymn Soca, jest teraz dostępna w Internecie, a my zebraliśmy ją i uporządkowaliśmy dla Ciebie w najbardziej przystępny sposób. Chcemy, abyś mógł szybko i sprawnie uzyskać dostęp do wszystkich informacji o Hymn Soca, które chcesz poznać, aby Twoje doświadczenie było przyjemne i abyś czuł, że naprawdę znalazłeś informacje o Hymn Soca, których szukałeś.

Aby osiągnąć nasze cele, dołożyliśmy starań nie tylko w celu uzyskania najbardziej aktualnych, zrozumiałych i prawdziwych informacji o Hymn Soca, ale także upewniliśmy się, że wygląd, czytelność, szybkość ładowania i użyteczność strony są tak przyjemne, jak to tylko możliwe, abyś mógł skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na poznaniu wszystkich dostępnych danych i informacji o Hymn Soca, bez konieczności martwienia się o cokolwiek innego - my już zajęliśmy się tym za Ciebie. Mamy nadzieję, że udało nam się osiągnąć nasz cel i że użytkownik znalazł poszukiwane informacje o Hymn Soca. Witamy Cię i zachęcamy do dalszego korzystania z scientiapl.com .

Hymn Soca
Wielokolorowy obraz fraktali na niebieskim tle
Album studyjny / Album na ywo autorstwa
Wydany 18 lipca 1968 ( 18.07.1968 )
Nagrany Wrzesie 1967 31 marca 1968 ( wicej informacji na temat tych dat mona znale w sekcji Lokalizacje )
Studio Róny
Gatunek muzyczny Kwana skaa
Dugo 38 : 57
Etykieta Warner Bros.-Seven Arts , Rhino Records
Producent
Chronologia Grateful Dead
Wdziczni zmarli
(1967)
Hymn Soca
(1968)
Aoksomoksoa
(1969)
Oceny zawodowe
Sprawd wyniki
ródo Ocena
Caa muzyka 4,5/5 gwiazdek
Toczcy Kamie pozytywny
Encyklopedia Muzyki Popularnej 5/5 gwiazdek

Anthem of the Sun to drugi album rockowego zespou The Grateful Dead , wydany w 1968 roku przez Warner Bros/Seven Arts . Jest to pierwszy album z drugim perkusist Mickeyem Hartem . Do zespou doczy take Tom Constanten , który wniós awangardowe techniki instrumentalne i studyjne, na które wpyw mieli kompozytorzy John Cage i Karlheinz Stockhausen .

Album zosta zmontowany za pomoc kolau, podobnego do edycji, prowadzonego przez czonków Jerry'ego Garci i Phila Lesha (wraz z dwikowcem Danem Healy ), w którym róne tamy studyjne i z wystpów na ywo zostay poczone w celu stworzenia nowych hybrydowych nagra. Zespó uzupenia równie swoje wystpy instrumentami takimi jak fortepian preparowany , kazoo , klawesyn , koty , trbka i güiro . Rezultatem jest eksperymentalny amalgamat, który nie jest ani albumem studyjnym, ani koncertowym, ale obydwoma jednoczenie.

W 1972 roku oficjalnie wydano bardziej komercyjny alternatywny miks albumu, aby wykorzysta niedawny sukces zespou. Reedycja z 2018 roku w Rhino Records zawiera miksy z 1968 i 1972 roku. Album znalaz si na 288 miejscu listy 500 najlepszych albumów wszechczasów magazynu Rolling Stone , zarówno w iteracjach z 2003, jak i 2012 roku. Zostaa uznana za numer 376 w Colin Larkin s All Time Top 1000 Albums .

Nagranie

Zespó wszed do American Studios w Los Angeles w listopadzie 1967 roku z Davidem Hassingerem , producentem ich debiutanckiego albumu o tej samej nazwie . Jednak zdeterminowani, aby dokona bardziej skomplikowanej pracy nagraniowej ni ich debiutanckie wydawnictwo, a take spróbowa przeoy swoje brzmienie na ywo do studia, zespó i Hassinger zmienili lokalizacj w Nowym Jorku . W grudniu przeszli przez dwa inne studia, Century Sound i Olmstead Studios (obydwa powane studia omiociekowe).

Ostatecznie Hassinger by sfrustrowany powolnym tempem nagrywania grupy i cakowicie zrezygnowa z projektu, gdy zespó by w Century Sound, majc ukoczon tylko jedn trzeci albumu. Doniesiono, e odszed po tym, jak gitarzysta Bob Weir poprosi o stworzenie iluzji "gstego powietrza" w studiu poprzez zmiksowanie nagra ciszy nagranych na pustyni iw miecie. Hassinger skomentowa, e Nikt nie móg zapiewa [nowych utworów nagranych w Nowym Jorku] i w tym momencie, moim zdaniem, za duo eksperymentowali. Nie wiedzieli, czego do cholery szukali. Garcia zauway, e chcemy [red] dowiedzie si, jak pracuje studio [red.]. [Nie chcielimy], aby robi to kto inny. To nasza muzyka, chcemy [ed] to zrobi.

Wracajc do Coast Recorders w San Francisco, zespó zatrudni swojego dwikowca, Dana Healy'ego , do pomocy przy produkcji. W przerwach midzy sesjami studyjnymi zespó zacz równie nagrywa swoje koncerty. Lesh skomentowa, e byo to czciowo spowodowane tym, e piosenki nie byy testowane na drodze. Healy, Garcia i Lesh nastpnie wzili te tamy koncertowe (obejmujce dwa koncerty w Los Angeles od listopada 1967, tras po Pacific Northwest w styczniu i na pocztku lutego 1968 oraz tras w Kalifornii od poowy lutego do poowy marca 1968) i rozpoczli przeplatajc je z istniejcymi utworami studyjnymi. Garcia nazwa to mieszaniem [zmieszania] z halucynacjami. Kreutzmann wyjani: Phil i Jerry byli tymi, którzy odkryli, e moemy wykorzysta technologi studyjn, aby zademonstrowa, jak te piosenki s zwierciadem nieskoczonoci, nawet jeli trzymaj si ustalonych aranacji. To stary paradoks kompozycji improwizowanych . Artyci jazzowi wiedzieli wszystko o równowadze midzy wolnoci a struktur, ale teraz kilka zespoów rockowych apao. Wikszo zespoów rockowych zmierzaa jednak w przeciwnym kierunku, obawiajc si niepewnoci improwizacji. Zdecydowalimy, e Anthem of the Sun idzie by naszym owiadczeniem w tej sprawie. Opis procesu produkcji perkusisty Billa Kreutzmanna opisuje równie wraenia odsuchowe albumu:

...Jerry [Garcia] i Phil [Lesh] weszli do studia z [Danem] Healy i, jak szaleni naukowcy, zaczli czy wszystkie wersje razem, tworzc hybrydy zawierajce utwory studyjne i róne partie na ywo, zszyte razem z róne koncerty, wszystkie w tej samej piosence jedno wykonanie rozpywao si w innym, a czasami byy nawet nakadane jeden na drugi To bya z pewnoci nasza najbardziej eksperymentalna pyta, bya przeomowa w swoim czasie i pozostaje psychodelicznym suchaniem dowiadczenie do dzi."

Tom Constanten , przyjaciel Lesha i Garcii , doczy do zespou w studiu podczas urlopu z Si Powietrznych Stanów Zjednoczonych , aby zapewni fortepian , fortepian preparowany i efekty na tamie elektronicznej , inspirowane przez Johna Cage'a i Stockhausena . Constanten formalnie doczy do zespou po zwolnieniu w listopadzie 1968 roku; jednak jego wkad w brzmienie zespou by bardziej widoczny w studiu ni podczas wystpów na ywo, a Anthem of the Sun nie by wyjtkiem. Constanten opracowa utwory fortepianowe, które brzmiay jak trzy orkiestry gamelanowe grajce jednoczenie, i stworzy efekty, ustawiajc wirujcy yroskop na pycie rezonansowej fortepianu. Podobnie reszta zespou uya duego asortymentu instrumentów w studio, aby wzbogaci utwory na ywo, które byy podstaw kadej piosenki, w tym kazoos , crotales , klawesyn , koty , trbk i güiro . Garcia skomentowa, e fragmenty albumu s daleko odlege, nawet zbyt odlege Nie nagrywalimy pyty w normalnym sensie; robilimy kola. Uzna take wpyw studiów Lesha o Stockhausenie i innych awangardach. Joe Smith, dyrektor wykonawczy Warner Bros., okreli Anthem of the Sun jako najbardziej nierozsdny projekt, w jaki kiedykolwiek si zaangaowalimy.

Dugoletni przyjaciel Jerry'ego Garcii i partner w pisaniu piosenek, Robert Hunter , wniós swój pierwszy tekst do zespou w zeszym roku dla " Dark Star ". Na tym albumie doda sowa do kompozycji Lesh/Pigpen "Alligator".

Uwolnienie

O ile cay album mona uzna za Anthem, to jest to jeden z najwczeniejszych cykli utworów muzyki rockowej , a moe albumy koncepcyjne . Okadka, autorstwa Billa Walkera, przypomina mandal i zawiera podobizny gów czonków zespou. Na tylnej okadce znajduje si okrge ujcie grupowe z rybim okiem , sfotografowane przez Thomasa Weira.

W oryginalnym toczeniu wszystkie utwory zostay przypisane zespoowi jako caoci. Poszczególne kredyty pisarskie zostay nastpnie opublikowane. Aby zwikszy liczb punktów tantiem na albumie, zespó podzieli otwierajcy utwór "That's It for the Other One" na cztery, nieco arbitralne, czci. Sekcja otwierajca, piewana przez Garci Cryptical Envelopment, zostaa usunita z wystpów na ywo suity po 1971 roku (cho pojawia si kilkakrotnie w 1985 roku). Druga cz, rzekomo quodlibet (bdnie napisana jako quadlibet), to krótki dem czcy si z sekcj gówn, piewany przez Weira (Hiszpanka przychodzi do mnie, kadzie na mnie t ró), z krótk repryz Osona kryptowalut. Cho nazwana The Faster We Go, the Rounder We Get, grana na ywo, sekcja Weir staa si znana po prostu jako The Other One. Ostatnia sekcja to utwór Constantena z wczeniej przygotowanym fortepianem i efektami dwikowymi (brak tej sekcji na okadce pyty na oryginalnych toczeniach).

Singiel "Dark Star", wydany tu przed Anthem of the Sun , nie znajduje si na albumie, ale jego strona B, "Born Cross-Eyed", znajduje si w miksie stereo, bez zakoczenia "Feedback".

Wczesne toczenia albumu zawieraj zdanie Im szybciej jedziemy, tym bardziej zaokrglamy napisane na winylu w matrycy wybiegu wokó etykiety. To byo inspiracj dla nazwy Rounder Records .

Album zosta zremasterowany na potrzeby boxu z 2001 roku, The Golden Road . Ta wersja zawiera cztery bonusowe utwory (pojedyncza wersja Born Cross-Eyed oraz wspóczesne utwory na ywo) i zostaa wydana oddzielnie w 2003 roku.

O tworzeniu Anthem of the Sun , Aoxomoxoa , Workingman's Dead i American Beauty opisali dawni czonkowie i wspópracownicy The Grateful Dead w filmie dokumentalnym Classic Albums z 1997 roku Anthem to Beauty .

Lokalizacje

Chocia nie jest znana data rozpoczcia nagrywania, jest mao prawdopodobne, aby jakikolwiek materia zosta nagrany przed 19 wrzenia 1967 roku, kiedy to Mickey Hart po raz pierwszy zagra z zespoem. Melan finalnego produktu sprawia, e trudno powiedzie, gdzie wykorzystano wiele fragmentów na ywo wymienionych w napisach kocowych. Wiadomo jednak, e znaczce fragmenty "Aligatora" (np. post-wokalna "sekcja jam") pochodz z wystpu 14 lutego 1968 w Carousel Ballroom w San Francisco (miejsce, które póniej stao si Fillmore West ). Repryza wokalna Aligator zostaa nagrana 10 listopada 1967 roku w Shrine Auditorium w Los Angeles. Podobnie szkieletowy szkielet Uwaga (nie zatrzymuj si na torach) pochodzi z Shrine Auditorium 10 listopada 1967 roku i Carousel Ballroom 31 marca 1968 roku. Fragmenty dwóch pokazów w Kings Beach Bowl w Lake Tahoe w Kalifornii , w dniach 23-24 lutego 1968 r., które zostay uyte w szczególnoci klakson samochodu usyszany na kocu Uwaga (nie zatrzymuj si na torach) zostay póniej wydane w tomie 22 Dicka Picks . Kolejny program, o którym wiadomo, e pochodzi z 17 marca 1968, zosta wydany jako Download Series Volume 6 . Podczas tego wystpu uyto sekcji zwrotek z czci "The Faster We Go" "That's It for the Other One" oraz pierwszej poowy jamu "New Potato Caboose" (po wokalach).

Wykorzystane studia:

cieki na ywo nagrane o (wedug notatek liniowych):

Nagranie z 14 lutego 1968 roku w Carousel Ballroom zostao uyte do stworzenia atek dwikowych dla wielokrotnie nagradzanej aplikacji Animoog firmy Moog Music .

Utwory bonusowe na reedycji 2001/2003 nagrane pod adresem:

  • Shrine Exposition, Los Angeles, Kalifornia, 23 sierpnia 1968 (patrz take Dwa z Krypty )

Remiks i alternatywna okadka

Zremiksowana wersja Hymnu Soca , nadzorowana przez Phila Lesha, zostaa wydana w 1972 roku (z tym samym numerem produktu, WS-1749) i mona j rozpozna po literach RE po numerach gównych. Remiks szczególnie róni si od pierwowzoru przesuniciami, wykorzystaniem nagra na ywo i obrazowaniem stereofonicznym. Na przykad oryginalny miks zaczyna si od wokalu i panoramowania organów, podczas gdy remiks ma je wyrodkowane; Studyjny wokal Boba Weira w pierwszym utworze jest podwojony z nagraniem na ywo w oryginalnym miksie i solo w remiksie. Born Cross-Eyed koczy si akordem mocy w tonacji E w remiksie, podczas gdy oryginalny miks ma wczeniejsze wyciszenie.

Mniej wicej w tym samym czasie Jerry Garcia nadzorowa remiks kolejnego albumu Grateful Dead Aoxomoxoa . Podczas gdy remiks Aoxomoxoa by uywany w oryginalnych wydaniach pyt Warner Bros i kolejnych Rhino, do reedycji CD wybrano oryginaln mieszank Anthem of the Sun.

W 2013 roku albumy studyjne Grateful Dead zostay ponownie zremasterowane do odsuchu w wysokiej rozdzielczoci cyfrowej. Do pobrania 2013 jest pierwszym cyfrowym wydaniem remiksu Anthem of the Sun z wczesnych lat 70-tych. Mylce jest to, e promocja tej reedycji kada nacisk na uycie oryginalnych miksów (zwaszcza tych z albumów Workingman's Dead i American Beauty, które zostay zremiksowane na potrzeby poprzednich wyda cyfrowych w wysokiej rozdzielczoci). Jednak Anthem of the Sun i Aoxomoxoa pojawiaj si w wydaniu HD 2013 nie w swoich oryginalnych miksach, ale w zremiksowanej formie, wydanej w 1972 roku.

Poniewa mastery remiksów nie zostay wysane do Wielkiej Brytanii, toczenia winyli albumu w tym regionie (i prawdopodobnie na innych rynkach zagranicznych) nadal uyway oryginalnego miksu po 1972 roku.

Kiedy album zosta wznowiony w 1975 roku, Warner Brothers zmieni kolor ta na okadce z granatowego na biay, a stylizowany tytu zmieniono na standardow czcionk. Poniewa zespó nie zaakceptowa zmiany, kolejne toczenia powróciy do niebieskiego.

13 lipca 2018 Rhino Records wydao "50th Anniversary Deluxe Edition" Anthem of the Sun na dwóch pytach CD. Pierwsza pyta zawiera oba miksy albumu ten z 1968 roku i ten z 1971 roku. Druga pyta zawiera niepublikowane wczeniej utwory na ywo z Winterland Arena w San Francisco, zarejestrowane 22 padziernika 1967 roku.

Wykaz utworów

Strona pierwsza
Nie. Tytu Pisarze Dugo
1. To jest to dla drugiego Jerry Garcia , Bill Kreutzmann , Phil Lesh , Ron McKernan , Bob Weir , Tom Constanten
  • I. Tajemnicza koperta (Garcia)
  • II. Quadlibet na delikatne stopy (Garcia, Kreutzmann, Lesh, McKernan, Weir)
  • III. Im szybciej jedziemy, tym bardziej zaokrglamy (Kreutzmann, Weir)
  • IV. Opuszczamy zamek (Constanten)
7:40
2. Nowy Kambuz Ziemniaczany Lesh, Robert Petersen 8:26
3. Urodzony Zezowaty Jaz 2:04
Strona druga
Nie. Tytu Pisarze Dugo
1. "Aligator" Lesh, McKernan, Robert Hunter 11:20
2. Uwaga (nie zatrzymuj si na torach) Garcia, Kreutzmann, Lesh, McKernan, Weir 9:37

Remiks 1972:

Strona pierwsza:

  1. To jest to dla drugiego - 7:40
  2. Nowy Kambuz Ziemniaczany - 8:26
  3. Urodzony ze skrzyowanymi oczami - 2:27


Strona druga:

  1. Aligator - 11:24
  2. Uwaga (nie zatrzymuj si na torach) 8:58
2001/2003 reedycja utworów bonusowych
Nie. Tytu Dugo
6. Aligator (na ywo) 18:43
7. Uwaga (nie zatrzymuj si na torach) (na ywo) 11:38
8. Opinia (na ywo) 6:58
9. Born Cross-Eyed (wersja pojedyncza) 2:55

50th Anniversary Deluxe Edition druga pyta

22 padziernika 1967 Winterland Ballroom San Francisco, Kalifornia
Nie. Tytu Pisarze Dugo
1. " Poranna Rosa " Bonnie Dobson , Tim Rose 7:38
2. Nowy Kambuz Ziemniaczany Lesh, Petersen 9:49
3. To mnie te boli Elmore James , Marshall Sehorn 4:16
4. Zimny deszcz i nieg Tradycyjny, aranowany przez Grateful Dead 3:16
5. Wcz swoje Lovelight Joseph Scott , Deadric Malone 12:16
6. Pokonaj to w dó linii Jesse Fuller 2:58
7. To jest to dla drugiego Garcia, Weir, Kreutzmann
  • I. Tajemnicza koperta (Garcia)
  • II Drugi (Weir, Kreutzmann)
  • III. Tajemnicza koperta (Garcia)
14:47

Uwagi

Personel

Wdziczna mier

Dodatkowy personel

Produkcja

  • Grateful Dead producenci, aranerowie
  • David Hassinger producent
  • Dan Healy inynier wykonawczy
  • Bob Matthews asystent inyniera

Ponowne wydanie personelu technicznego

Pozycje na wykresie

Wykres
Pozycja szczytowa
Billboardowe albumy pop 87

Zobacz te

Dwik San Francisco

Bibliografia

Opiniones de nuestros usuarios

Artur Sawicki

Minęło trochę czasu odkąd widziałem artykuł o zmiennej napisany w tak dydaktyczny sposób. Podoba mi się.

Patrick Tomczak

Informacje o zmiennej Hymn Soca są bardzo ciekawe i rzetelne, podobnie jak pozostałe artykuły, które przeczytałem do tej pory, a jest ich już wiele, bo na randkę na Tinderze czekam prawie godzinę i się nie pojawia, więc daje mi to, że mnie to wystawiło. Korzystam z okazji, aby zostawić kilka gwiazdek dla firmy i srać na moje pieprzone życie.

Aleksandra Dobosz

Uznałem, że informacje, które znalazłem na temat zmiennej Hymn Soca, są bardzo przydatne i przyjemne. Gdybym musiał umieścić 'ale', może to oznaczać, że nie jest wystarczająco wyczerpujące w swoim sformułowaniu, ale poza tym jest świetne.